freeseda.تحلیلی و خبری موسیقی |
دوران کودکی البته زمانی که ونجلیس شش ساله بود، والدینش او را در یک مدرسه تخصصی موسیقی در شهر آتن ثبت نام می*کنند. شاید عدم استقبال او از فراگرفتن درس های پیانو در قالب سنتی آن، موجب شد تا او با موسیقی مبتنی بر خواندن و نوشتن نت بیگانه باشد. وی بعدها در مصاحبه با مجله لایف درباره عدم توانایی خواندن موسیقی چنین می*گوید:"وقتی معلم*هایم از من می*خواستند تا چیزی را برای آنها بنوازم، تظاهر می*کردم که دارم از روی نت می*خوانم درحالی*که از حفظ آن را اجرا می*کردم.البته آنها حقه من را می*فهمیدند، اما برایم مهم نبود." اما در اواخر دهه ۶۰ بود که ونجلیس یک گروه پراگرسیوراک با نام Aphrodite’s Child را تشکیل می*دهد. پراگرسیوراک در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ و با هدف ارتقای موزیک راک به سطح جدیدی از اعتبار هنری شکل گرفت. در کنار ونجلیس، دمیس روسوس خواننده معروف و خوش*صدای یونانی نیز از اعضای این گروه به شمار می*رفت. زمانی*که تلاش افرودایتس چایلد برای ورود به بریتانیا ناکام می*ماند این گروه خود را در پاریس مستقر می*سازد و به این ترتیب نخستین آلبوم خود را در فرانسه تولید می*کند که در بیشتر نقاط اروپا مورد توجه قرار می*گیرد. اما این گروه به*خاطر اختلافات داخلی از هم می*پاشد. ونجلیس در مدت همکاری با افرودایتس چایلد به فعالیت*های انفرادی نیز می*پرداخت اما این جدایی باعث تمرکز بیشتر وی روی این*گونه فعالیت بود. وی در این مدت نخستین آلبوم انفرادی رسمی خود را با نام زمین منتشر می*سازد که البته با همکاری چند هنرمند دیگر همراه بود. این همکاری برای مدت کوتاهی تحت عنوان اودیسه و با تولید یک تک ترانه با نام Who ادامه یافت. در سال ۱۹۷۴ ونجلیس به فکر پیوستن به یک گروه پراگرسیوراک دیگر با نام Yes می*افتد، اما هرگز این تفکر را عملی نمی*کند. پس از نقل مکان به لندن و بعد از راه*اندازی یک استودیوی شخصی، ونجلیس چند آلبوم الکترونیکی بسیار موفق را تولید کرد که در میان آنها می*توان به بهشت و جهنم (۱۹۷۵) اشاره کرد. او در سال ۱۹۸۱ موسیقی فیلم «ارابه*های آتش» را می*سازد و به این ترتیب جایزه اسکار را در دستان خود می*بیند. این فیلم همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم سال را نیز از آن خود کرد. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ برای عضویت در هیات داوران جشنواره فیلم کن انتخاب شد، اما بی*تردید یکی از به*یاد ماندنی*ترین آثار ونجلیس به همکاری وی با ریدلی اسکات در فیلم ۱۹۴۲: فتح بهشت(۱۹۹۲) با بازی ژرار دوپاردیو بازمی*گردد که برای بزرگداشت پانصدمین سالگرد سفر کریستوف کلومپ به دنیای جدید ساخته شده بود. به گفته ونجلیس تکنولوژی و موسیقی همیشه با هم بوده*اند و موسیقی هرچه باشد، یک علم است. درباره ساخت موسیقی فیلم*ها نیز کار وی به محض دیدن نسخه خام یک فیلم آغاز می*شود. این آهنگساز خود را مانند تونلی می*داند که آشوب صداها پس از عبور از آن تبدیل به موسیقی می*شود. نظرات شما عزیزان: ali
ساعت1:41---3 خرداد 1392
vaghean mochakker
موضوعات مرتبط: برچسبها: [ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:بیوگرافی ونجلیس,زندگی نامه ونجلیس,درباره ونجلیس,اخبار ونجلیس,کارهای ونجلیس,کودکی ونجلیس,ونجلیس,ونجلیس متولد یونان,مدرسه تخصصی موسیقی,موسیق اختتامیه المپیک سیدنی,المپیک 2000, سرود رسمی جام جهانی 2006 آلمان,موسیقی فیلم اسکندر ساخته ونجلیس,قطعه yes,, ] [ 17:37 ] [ {ViCtOr} ]
[
|
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |